中国情報のGoogle翻訳

Google翻訳で翻訳したコロナウイルス情報を投稿します。変な表現は英語や原文を見て補完してください。重要そうな情報、もしくは翻訳しにくい画像などの情報を扱います。内容については、ご自身の責任でご判断ください。

豪華客船「世界の夢」の2回の航海

少し長い記事で機械翻訳のため読みにくいですが、どんなことが起こっていたかが垣間見えます。ワールドドリーム号では2/5時点で3700人が検査待ちです。ダイヤモンドプリンセス号も同じ感じでしょうか。。。

 

引用元: 

mp.weixin.qq.com

 

誰もが危険に気付いていない:「World Dream」高級クルーズ船の流行の始まりと終わり

昨日、タマネギの皮をむく人

Han Xinyueは当時、彼女と6日間と5泊を過ごす何千人もの乗客のうち、108人が湖北省出身で28人が武漢出身であることを知りませんでした。


1月20日、「ワールドドリーム」デッキのデッキの17階。 写真提供

テキスト|北京ニュース記者Li Yundie
編集|王J英校正|ファンチンチュン

►この記事は約6047語で、全文を読むのに約12分かかります


1月19日の早朝、Han新出身のハンシンユー(仮名)の5人の女の子の家族が飛行機で広州に飛んで、「人生初のクルーズ旅行」を始める準備をしました。
 
彼らが撮りたいのは、業界で有名なクルーズブランドである「ドリームクルーズワールドドリーム」クルーズです。このブランドは、豪華な施設、豊富なエンターテイメント、グルメ料理で知られ、漢信越を長く待ち望んでいます。 この旅では、クルーズは広州南沙港ターミナルからベトナムへ出発し、ダナンのニャチャンに立ち寄り、広州に戻ります。
 
午後8時に乗客が船に乗り込み始めました。「多くの人がおり、すべての方言が全国で話されています。」 Han Xinyueは当時、彼女と6日間と5泊を過ごす何千人もの乗客のうち、108人が湖北省出身で28人が武漢出身であることを知りませんでした。
 
大January日1月24日、「世界の夢」が広州に戻り、乗客は帰宅しました。 クルーズでの楽しい思い出に加えて、彼らが奪ったのは、個々の乗客の身体に潜んでいるウイルスでした。
 
2月3日、広東CDCは、新たに報告された新しいコロナウイルス感染患者数名が巡航したことを示す通知を発行しました。 広東CDCは、クルーズのすべての職員に対し、彼らが住んでいた都市のCDCに初めて連絡し、CDCのフォローアップ作業に協力するよう促しました。
 
2月7日現在、「世界の夢」の乗組員のうち、7人の確認された新しい肺炎の症例がZ清、江門、広州、珠海、および広東省の東inで分布しており、そのうちの1人は家族クラスターの流行を起こしました。
 
現在、「ワールドドリーム」クルーズ船は香港に戻っていますが、検疫作業が完了するまで、すべての乗客と従業員はSAR保健局の許可なしに下船することはできません。
 
危険は検出されません

 
ハンシンが広州に到着した日は太陰月の25日で、南沙区のインチュンフラワーマーケットが開きましたが、その日の冷気の雲が散発的な小雨をもたらし、気温は19°Cに上がりました。 桟橋のほとんどの人は長袖のジャケットと綿のジャケットを着ていました。ハンシンイーは、半袖の外側にベストとデニムジャケットを着ましたが、それでも少し冷たく感じ、少しイライラさせられました。「バッグの中の美しいスカートは役に立ちませんでした。 」
 
しかし、船に乗り込んだ後、彼女のうつ病は一掃され、「世界の夢」の豪華さが彼女の目を開きました。
 
公式ウェブサイトによると、「ワールドドリーム」は香港スタードリームクルーズラインの下で2番目の豪華クルーズ船です。長さ335メートル、幅40メートル、18デッキと1686室の客室、免税ショッピングモール、劇場、水を備えています。 スライドパークなどの多くの大規模なエンターテイメントおよびショッピング施設。


World Dreamの6つのウォータースライド。 画像ソース:Xingmeng Cruise China公式ウェブサイト
 
ハンシンイーはその夜、カフェテリアに行き、素晴らしい食事をしました。「7階、8階、16階には無料のカフェテリアがあり、非常に大きいので、遅くまで食事をする人がたくさんいます。 アイデア。」
 
同じ日に、ha慶市J州市の33歳の江とその夫と長男の3人の家族、東guanの母と娘、59歳の母、33歳の娘、および大連L寧がありました。 彼は東guanの虎門町に住んでおり、65歳の男性と家族は珠海の金湾区に住んでいます。 さらに、108人の乗客が湖北省から来ており、そのうち28人は武漢から来ました。
 
彼らは車または長い旅で南沙港に来て、クルーズ船「ワールドドリーム」に乗り、青空で家族と一緒に新年を迎えることを楽しみにしていました。
 
その夜、乗客全員が船に乗り込んだ後、江門市大Da鎮出身の28歳のウー・イリン(仮名)が下船した。 江門市保健衛生局のその後の報告書によると、呉宜林は広州番Pan区の賃貸住宅に一人で長年住んでいたが、最近武漢に行ったことはなく、通常はインターネット販売に従事している。
 
1月19日、呉Y林は午後9時30分までクルーズ船で作業していましたが、その時点で乗客は1時間半船に乗り込んでいました。
 
しかし、ハン・シンユウはそれすべてに注意を向ける時間がなく、彼女と彼女の家族はす​​ぐに休暇の喜びに没頭しました。 彼らは海の景色を望む2つのテラスルームを予約しました。日中は人々はデッキのいたるところにいました。「子供たちは屋外のスイミングプールに泊まってウォータースライドをします。車椅子の老人は屋外映画で映画を見るのが好きです。 中年の人々は、写真を撮るためにさまざまな形のフェンスを持っているのが好きです。」
 
彼女に少し不便を感じさせた唯一のことは、船が公海近くの海岸から徐々に航海するにつれて、携帯電話の信号が次第に弱くなったことでした。 最終的には、「Alipayソフトウェアは1つしかなく、写真を受け取ったり、支払いをしたり、簡単な会話を送ったりすることができます。」
 
「ワールドドリーム」は有料のネットワークトラフィックサービスを提供します。乗組員は北京ニュースの記者に、「機内でWi-Fiを購入できますが、特に高価です。80元は1ギガバイトトラフィックで、基本的に誰も購入しません。」
 
ハン信義と彼の家族は5つを買いませんでした。 インターネットの欠如は彼女を悩ませませんでしたが、逆に彼女はインターネットのないこの「自由な」世界を楽しみました。
 
大発生は静かに襲った

 
1月21日の早朝、「ワールドドリーム」がニャチャンの中心都市に到着しました。ここでは、すべての船の乗客が1日間プレーするために上陸します。
 
ベトナムのローカル携帯電話カードを交換し、インターネットで生活を再開しましたが、ハンシンイーが最初にしたことはWeiboをスワイプすることでした。 彼女は、Weiboで、学者Zhong Nanshanが「新しいタイプのコロナウイルスが人から人へ伝染することを確認できる」というニュースがあり、湖北省も確認され、疑われる新しい冠状肺炎の症例を報告し始めたことを知りました。
 
「世界の夢」の出発の時点で、報告された新しい冠状肺炎の症例は武漢にのみ存在し、専門家はこの流行は「予防可能で制御可能である」と述べた。 ハン・シンユエは北京ニュースの記者に「私はWeiboをよく使っていますが、この病気は船に乗る前に全く考えられていないと言うことができ、私とは何の関係もないと思います。」
 
流行状況が悪化しているのを見て、ハン・シンユウは「マスクを着るべきか?」と考え始めました。
 
ニャチャンは大きくありませんが、短い期間、ハン・シンイーはマスクを売る場所を見つけませんでした。 夜の「世界の夢」に戻ると、彼女は船上の日本の薬局で唯一のマスクが売り切れていたことに気付いた。
 
ただし、当時は誰もマスクを着用していませんでした。 Han Xinyueは、1月21日の夕方のデッキの雰囲気はまだ活気があり、17階のスイミングプールで開催された音楽パーティーは、「大きなポップアップシーン」のようにカーニバルであり、100人以上が音楽と共に揺れ動くことを思い出しました。


「ワールドドリーム」では、ナイトショーはまだ始まっておらず、野外パフォーマンスエリアにはすでに乗客がいっぱいです。 写真提供
 
この日、呉宜林は広州にある賃貸住宅を出て、地下鉄、長距離バス、バスを投げ、両親と再会するために江門市新hu区大ao町に戻りました。
 
1月22日の早朝、World Dreamはベトナムのダナンに到着しました。 私たちが船から降りるとすぐに、全員がすぐに携帯電話の電源を入れて確認し、流行状況がさらに激化していることを発見しました。 新たな冠状肺炎の確定症例数は、前日発表された291症例から440症例に増加しており、症例が疑われる州の数も増加しています。
 
当時の旅程の1つは40分間のスーパーマーケットでの購入で、乗客は偶然にマスクを買いに行き、ハンシンイーの母親は30枚購入しました。
 
しかし、彼がその夜8時に船に戻ったとき、Han Xinyueは、少数の乗客を除いて、彼らのほとんどがまだマスクを着用していないことに気づいた。 国内では、船は一時的に安全です。」
 
航海は続き、インターネットが再び失われた日、肺炎の流行の状況は劇的に変化しました。 1月23日の午前2時に、武漢は市内の都市バス、地下鉄、フェリー、および長距離旅客輸送を10:00から停止し、空港と鉄道駅を漢廊から一時的に閉鎖することを発表しました。 Z江、広東、湖南は、主要な公衆衛生上の緊急事態への第1レベルの対応も開始しています。
 
しかし、船上では当時、特別な消毒措置は行われていませんでした。ハン・シンヨンは、「部屋の基本的な掃除は通常ゴミを捨て、トイレットペーパーを置き、部屋のカーペットさえ掃除機をかけていません」と述べました。
 
すぐに、5泊6日の旅行は終わりました。 1月24日の早朝、ワールドドリームは広州南沙港に戻りました。 キャビンを出るとき、ハン・シンイーの家族を含むすべての乗客はマスクを着用しました。「多くの船員も初めてマスクを着用しました。」
 
私たちが下船したとき、大気は突然緊張しました。 ドックに救急車が2台駐車し、白い防護服を着た医療スタッフが歩き回っていました。一部のスタッフは各乗客の手に消毒水を噴霧し、一部の乗客の体温を測定しました。 それは私の番です」とハン・シンは言いました。その時、誰もが「それは本当に異常だ」と感じました。
 
下船後、乗客は帰宅しました。 ha清の江さんの家族、東guanの2人の母親と娘、珠海出身の65歳の男性、および彼女の家族はす​​べて自分で家に帰りました。 チケットのため、漢信義家は広州に数日間滞在しました。


1月24日の早朝、「ワールドドリーム」が広州に到着し、白い防護服を着た医療スタッフの隣の南沙桟橋に2台の救急車が駐車されました。 写真提供
 
乗組員の開始

 
「世界の夢」が広州の南沙港に戻る前に、すでに複数の人が身体的な不快感を経験していました。
 
過去の報道によると、南沙税関は、ha清の江さんが1月20日に発熱症状を呈したという船医からの報告を受けたと述べた。解熱剤を服用した後、翌日、体温は37°Cで再測定され、それ以来彼女は発熱しなかった。
 
彼女が下船したとき、江さんは新しい肺炎の調査を受けましたが、その時彼女は異常であると識別されませんでした。 広州の南沙区の宣伝部から北京ニュースの記者への書面による回答によると、1月24日にワールドドリームクルーズ船がドッキングした後、南沙税関は到着するすべての乗客と乗組員の温度監視と医療検査を実施し、18人の患者の発熱がありました。 乗客、航海中に発熱のあるが入国時の体温は正常である7人の乗客(q清事件を含む)、船会社から報告された6人の密接な接触者と主要な乗客が疫学調査、医療調査、サンプル検査を実施しました。 結果のフィードバック新しいコロナウイルス核酸検査結果は陰性でした。
 
しかし、ha慶市保健局の報告によると、江さんは2日目(1月25日)に発熱を繰り返し、1月31日に入院し、2月1日にニュークラウン肺炎と診断されました。
 
航海中に複数の乗客が不快感を覚えました。 珠海保健局によると、珠海の金湾区の65歳の男性乗客は1月23日に病気になった。情報が限られているため、当時どのような症状があったか、また、 上記31人のうち。
 
「世界の夢」を出て帰国した後、珠海の男性の体は明らかに回復しなかった。2日後、彼は自家用車で珠海紅旗病院で治療を受け、その後金湾病院で治療を受けた。 車は隔離と治療のためにCUHKの5番目の病院に移送され、診断が確認されました。
 
江門大aoの故郷に戻った呉W林は、1月23日に病気になった。 江門市保健局からのその後の報告によると、1月23日の早朝、ウーイリンは発熱や疲労などの症状を発症し始めました。 彼はその夜、大 '保健センターの外来診療所に行って医者に行きました。それ以来、病院の外来注射室に5日間注入されています。1月28日午後8時に大'保健センターの4階にある1つの部屋に入院しました。 何日も改善しません。
 
彼は2月1日に大腸菌肺炎と診断され、標的の隔離と治療のために江門中央病院に移送されました。
 
ブリーフィングは、1月21日から帰国してから1月28日に入院するまでの彼の8日間の旅を詳細に遡ります。 春祭りで帰国した数え切れないほどの若者のように、彼は親visitや友人を訪ねて歩いて、2番目の叔母の家を訪れ、2番目の叔母、大いとこ、2番目のいとこの家族、3人の姉妹の家族と昼食と夕食を食べました。 叔父の新しい年に、彼は同じ部屋で6人の親relativeとおしゃべりをしました;彼は多くの友人や仲間と会い、かつてバイクで友人を家に連れて行きました;多分彼は彼の外観に満足せず、彼は江門に行きました 歯科外科、旧人民病院。
 
報告書は、ウー・イリンが家族、親relative、友人と集まる際にマスクを着用しなかったことを特に言及しました。


2月4日に、江門市保健局は、「ワールドドリーム」クルーズ船で非常勤の地上乗組員として働いていたニューコロナリーニューモニアウーシュリンの最新の確定症例の詳細を発表しました。
 
江門市保健衛生局は、疫学的調査の結果によれば、呉宜林の21人の密接な接触者が一時的に特定されたことを通知した。 現在、江門市の保健部はこれら21人の緊密な連絡先に連絡を取り、そのうち18人の密接な連絡先を分離して観察し、残りの3つの緊密な連絡先のフォローアップ防止および管理本部に関連状況を通知しました。
 
江門新王冠肺炎予防管理本部は、呉il林と同じ時期に同じ環境にいる連絡先は、彼らが登録されているコミュニティと村に報告し、各コミュニティと村は市の保健部に報告し、登録された人員を追跡するよう訴えました。 身体の状態、または電話での登録と相談のために地域の防疫部門に電話してテストと相談を行い、自宅で14日間隔離して観察し、1日2回(朝に1回、午後に1回)体温を保つようにしてください。
 
2月4日、呉宜林の旧人民病院のスタッフは、ニュースを受け取った後、「彼と連絡を取り合った歯科医、放射線科医、および医師はすべて受け入れた」と北京ニュース記者に語った。 核酸検査の後、彼らはすべて陰性でした。彼はここに短期間滞在しました。接触は13日間であり、医師は症状がありません。」
 
北京ニュースの記者は、大Health保健センターで診断と診断の9日前に入院し入院していたウー・イリンに電話をかけた。担当者は、ウー・イリンが診察中に発熱と咳について尋ねたと北京ニュースの記者に語った。 湖北省武漢市に連絡履歴がある場合、「彼は部外者にあまり連絡していないと言った。」担当者は大王保健センターに医療スタッフや感染症があるかどうかを明らかにしなかった。
 
Da'ao TownのDongsheng村の村の幹部は、村が1月20日から流行の予防と制御を公表し始め、大規模な活動が中止されたと述べた。村人は、放送、電子スクリーンスクロールプロンプト、およびリーフレットを通じて流行の予防と制御を知らされた。
 
ウー・イーリンの帰還に関して、村の幹部はウー・イーリンが通常外で働いていることを知っていたが、彼は連絡先情報を持っていなかったため、彼がいつ村に戻って去るかは「不明」だった。
 
「世界の夢」クルーズを離れた後、東guanの母と娘も診断されました。 東guan市保健衛生局の報告によると、母親は1月24日に虎門の家に戻った後、発熱、筋肉痛などの症状を発症し、自分で薬を服用しても大幅に改善しませんでした; 1月26日、娘は咳の症状を発症しました。 2月2日に隔離と治療のために病院に入院した後、彼らは治療のために第9人民病院に移送され、両方とも新しい冠状肺炎と診断されました。
 
ha清の江さんの家族も、家族中心の流行を経験しています。 ha清市保健衛生局の報告書によれば、船に乗り込んだ江さん、夫、長男に加えて、江さんの義理の母、義父、3歳の息子も診断されました。
 
Han Xinyuファミリーは幸運でしたが、10日以上経っても不快感はありませんでした。
 
広州での3、4日間の滞在中、彼女は流行の予防と管理がますます厳しくなっているのを見ました。地下鉄と空港はすべて温度計を備えており、駅に出入りするときは温度を測定する必要があります。 家族全員が非常に警戒しており、多くの場合、ホテルの部屋を出るとすぐに手を洗い、マスクを着用します。 故郷に戻った後、彼らはイニシアチブを取り、家にとどまり、必要に応じて隔離しました。
 
2月7日、広州の南沙地区党委員会の宣伝部は、11日前の1月24日にクルーズ船「ワールドドリーム」がドッキングしたという北京ニュースの記者に応答しました。 個人感染の可能性はどんどん小さくなっており、大衆はあまりパニックに陥る必要はありません。専門部門の指導に従って積極的に協力することができます。


ハン・シンユーが帰国した後、彼はまだクルーズ船にバッグを置いていました。 写真提供
 
クルーズサスペンション

 
広州南沙港から乗客を降ろした後、ワールドドリームは香港に戻りました。 2日後の1月26日、文化観光省の事務局は、「新しいコロナウイルス感染症の肺炎の予防と制御、および観光企業の事業活動の停止に向けて、良い仕事をすることに関する緊急通知」を発行しました。 観光会社はチーム旅行と「チケット+ホテル」の旅行商品を一時的に停止しています。」
 
広州の南沙地区委員会の宣伝部は北京ニュースの記者に、「世界の夢」は3,730人以上の乗客のうち1月26日に南沙港から出発することを意図していたと答えた。 関連部門とクルーズライン間の調整と連絡の後、クルーズ会社は航海をキャンセルし、チケットを購入した観光客のチケットの全額払い戻しまたは変更を実施しました。
 
Xingmeng Cruiseは2月2日に声明を発表しました。流行の拡大を抑えるための政府の措置に積極的に対応するため、中国本土のすべてのクルーズ船を停止し、1月26日以降、中国の全従業員の移動を停止しました。 そして交換。
 
Xingmeng Cruisesだけでなく、Beijing Newsの記者も、ロイヤルカリビアンクルーズ、コスタクルーズ、その他のクルーズ会社から発表があり、中国の母港からの航海を一時停止し、返金と変更の対応するポリシーを導入していることを発見しました。
 
ただし、中国内陸部での運用は停止していますが、「ワールドドリーム」は他の地域でも航海しています。
 
従業員のシャオ・アイ(仮名)は、1月26日午前9時に「ワールドドリーム」が香港を出発し、5泊6日間の「スービックマニラ」航海を開始したと北京ニュースレポーターに語った。 海での航海の1日後、「ワールドドリーム」は1月28日にフィリピンのマニラ港に到着し、「観光客は基本的に遊びに出て」午後にマニラから出航し、1月31日に香港に戻りました。
 
その夜の8時に、「ワールドドリーム」は週末の休みのない遠足を再び開始しました。夕方8時に香港を出発し、2日早く海に1日滞在した後、香港に戻りました。
 
2月4日の早朝、北京ニュースの記者とおしゃべりしたとき、Xiaoaiはすでに「台湾ツアー」のルートにいました。 2月2日に、クルーズは香港を出発し、台湾の基隆と高雄を通り、5日に香港に戻りました。 Xiaoaiは、「2月4日に高雄港にドッキングしたとき、防疫作業のために乗客が下船することはできませんでした。私たちは少し立ち止まってから出発しました。」
 
「ワールドドリーム」に関連する多くの確認されたケースの出現により、クルーズ船の防止と制御作業が強化されました。 Xiaoai氏は、1月27日以降、船内を消毒しているため、すべてのスタッフがマスクを着用し、毎日体温を測定し、使い捨て手袋を従業員に送ることをお勧めします。
 
しかし、Xiaoaiはまだ少し心配で、船は人でいっぱいで、「マスクを身に着けていない高齢者だけでなく、高齢者も多くいました。」彼女が最も恐れていたのは咳を聞いたことでした。
 
台湾でのツアーを終了した後、「ワールドドリーム」は2月5日に香港に戻りました。 Radio Hong Kongの報告によると、HKSARのポートヘルス部門のスタッフが衛生検疫のために船に乗り込み、検疫作業が完了するまで、すべての乗組員は保健省の許可なしに下船できませんでした。


2月5日の早朝、「ワールドドリーム」が香港に到着し、従業員はSARのポートヘルス部門のスタッフによる乗船中のテレビを通じてクルーズ船の検疫を見ました。 写真提供
 
ポートヘルス部門のスタッフは、1,800人以上の乗客と1,800人以上の乗組員の健康申請書を収集し、症状を理解し、各人の体温テストを実施しました。 予備情報によると、3人が発熱を訴えたが発熱があり、そのうち1人はB型インフルエンザに陽性でした。3人全員が隔離と新しい肺炎検査のために公立病院に送られました。 現在のところ、結果は発表されていません。
 
シャオ・アイは北京ニュースの記者に、2月4日の夜の終わりに、検疫が終わった後にすべての乗客が下船しなければならなかったことを乗客に通知するために乗組員を招集したと語った。 現在、彼らはまだ船上で結果を待っています。 Xiaoaiは、「今、これら3つが診断されるかどうか知りたいだけです。」と少し言いました。

 

No one is aware of the danger: the beginning and end of the epidemic of the "World Dream" luxury cruise ship

Original peeling onion people peeling onion yesterday

Han Xinyue did not know at the time that of the thousands of passengers who would spend six days and five nights with her, 108 were from Hubei and 28 of them were from Wuhan.


On January 20th, on the 17th floor of the deck of the "World Dream" deck. Photo courtesy

Text | Beijing News reporter Li Yundie
Editing | Wang Jingying Proofreading | Fan Jinchun

►This article is about 6047 words, it takes about 12 minutes to read the full text


Early in the morning on January 19, a family of five girls from Shaanxi, Han Xinyu (pseudonym), flew to Guangzhou by plane, preparing to begin her "first cruise trip in her life".
 
What they want to take is the "Dream Cruise-World Dream" cruise numbered "WD05200119". It is a well-known cruise brand in the industry. It is known for its luxurious facilities, rich entertainment and gourmet food, which has made Han Xinyue long awaited. On this journey, the cruise will depart from Guangzhou Nansha Port Terminal to Vietnam, stop at Nha Trang, Da Nang, and return to Guangzhou.
 
At 8 pm, passengers started boarding the ship. "There are many people, and all dialects are spoken throughout the country." Han Xinyue did not know at the time that of the thousands of passengers who would spend six days and five nights with her, 108 were from Hubei and 28 of them were from Wuhan.
 
On January 24, New Year's Eve, the "World Dream" returned to Guangzhou, and the passengers went home. What they took away, in addition to the joyful memories on the cruise, was the virus latent in the bodies of individual passengers.
 
On February 3, Guangdong CDC issued a notice stating that several of the newly reported patients with new coronavirus infection had taken the cruise. Guangdong CDC urged all personnel of the cruise to contact the CDC in the city where they lived to report for the first time, and to cooperate with the follow-up work of the CDC.
 
As of February 7, among the crew members of the "World Dream", seven confirmed cases of new crown pneumonia have been distributed in Zhaoqing, Jiangmen, Guangzhou, Zhuhai, and Dongguan of Guangdong, and one of them has had a family cluster epidemic.
 
At present, the "World Dream" cruise ship has returned to Hong Kong. Before the quarantine work is completed, all passengers and employees cannot disembark without the permission of the SAR Health Department.
 
Danger is undetected

 
The day Han Xin arrived in Guangzhou was on the 25th of the lunar month, and the Yingchun Flower Market in Nansha District opened. However, a cloud of cold air on that day brought sporadic light rain, bringing the temperature that had just risen to 19 ° C. Most of the people on the pier were wearing long-sleeved jackets and cotton jackets. Han Xinyi put on a vest and a denim jacket outside the short sleeves, and still felt a little cool, which made her a little bit frustrated. "A bunch of beautiful skirts in the bag didn't help. "
 
However, after boarding the ship, her depression was swept away, and the luxury of the "World Dream" opened her eyes.
 
According to the official website, "World Dream" is the second luxury cruise ship under the Hong Kong Star Dream Cruise Line. It is 335 meters long and 40 meters wide. It has 18 decks and 1686 guest rooms. It is equipped with duty-free shopping malls, theaters, and water Many large-scale entertainment and shopping facilities such as slide park.


6 water slides on World Dream. Picture source: Xingmeng Cruise China official website
 
Han Xinyi went to the cafeteria and had a great meal that night. "There are free cafeterias on the 7th, 8th and 16th floors, which are very large, so there are a lot of people who eat late, which is in line with my 'walking and eating' idea."
 
On the same day, there were a family of three from Duanzhou District, Zhaoqing City, 33-year-old Jiang and her husband and eldest son; a mother and daughter from Dongguan, 59 years old mother, 33 years old daughter, and Dalian Liaoning. He lives in Humen Town, Dongguan; a 65-year-old male and family member from Jinwan District, Zhuhai. In addition, 108 passengers came from Hubei, 28 of them from Wuhan.
 
They came to Nansha Port by car or on a long journey, boarded the "World Dream" cruise ship, and looked forward to welcoming the New Year with their families in the blue sky.
 
That night, after all the passengers boarded the ship, Wu Yilin (a pseudonym), a 28-year-old from Daao Town, Jiangmen City, disembarked. According to a later report from the Jiangmen City Health and Health Bureau, Wu Yilin lived alone in a rental house in Panyu District, Guangzhou for a long time. He has not been to Wuhan recently. He usually works on Internet sales. Occasionally he will temporarily work part-time on the cruise ship "World Dream" for ground handling work.
 
On January 19th, Wu Yilin was working on a cruise ship until 9.30 pm. At that time, passengers had boarded the ship for an hour and a half.
 
However, Han Xinyu had no time to pay attention to it all, and she and her family quickly immersed themselves in the joy of vacation. They booked two terrace rooms with sea views. During the day, people were everywhere on the deck. "Children like to stay in the open-air swimming pool and play water slides; some elderly people in wheelchairs like to watch movies in outdoor cinemas; Middle-aged people like to hold fences in various shapes to take photos. "
 
The only thing that made her feel a bit inconvenient was that as the ship gradually sailed away from the shore near the high seas, the cell phone signal weakened one by one. In the end, "There is only one Alipay software that can receive and pay, and can send simple conversations, even pictures."
 
"World Dream" provides paid network traffic services. A crew member told the Beijing News reporter, "Wi-Fi on board can be bought, but it is particularly expensive. 80 yuan is only 1 gigabyte, and basically no one buys it."
 
Han Xinyi and his family did not buy five. The lack of the Internet did not bother her. On the contrary, she enjoyed this "free" world without the Internet. "On the boat is lying, shaking, eating."
 
The outbreak quietly struck

 
In the early morning of January 21, the "World Dream" arrived in the central city of Nha Trang, where all ship passengers ashore to play for a day.
 
I replaced the local mobile phone card in Vietnam and resumed the life with Internet. The first thing Han Xinyi did was to swipe Weibo. She saw that on Weibo, there were news about Academician Zhong Nanshan saying that "new type of coronavirus can be confirmed to be transmitted from person to person", and Hubei Province also began to report confirmed and suspected cases of new coronary pneumonia.
 
At the time of the "World Dream" departure, the reported cases of new coronary pneumonia only existed in Wuhan, and experts said the epidemic was "preventable and controllable." Han Xinyue told the Beijing News reporter, "I use Weibo quite a lot, but I can say that this disease is completely unconceived before boarding the ship and I don't think it has anything to do with me."
 
Seeing that the epidemic situation was getting worse, Han Xinyu began to think, "Should I wear a mask?"
 
Nha Trang is not big. During the short period of play, Han Xinyi did not find a place to sell masks. Returning to the "World Dream" at night, she found that the only mask in the Japanese drugstore on board had been sold out.
 
However, no one was wearing a mask at the time. Han Xinyue remembered that the atmosphere on the deck was still lively on the evening of January 21, and the music party held by the 17th floor swimming pool was still carnival, just like a "large pop-up scene", more than 100 people swayed with the music.


On the "World Dream", the night show has not yet begun, and the open-air performance area is already full of passengers. Photo courtesy
 
On this day, Wu Yilin left his rental house in Guangzhou, tossed the subway, coach, bus, and returned to his home in Daao Town, Xinhui District, Jiangmen City to reunite with his parents.
 
In the early morning of January 22, World Dream arrived in Da Nang, Vietnam. As soon as we got off the boat, everyone immediately turned on their mobile phones to check and found that the epidemic situation had further intensified. The number of confirmed cases of new coronary pneumonia has increased from 291 cases announced the previous day to 440 cases, and the number of provinces with suspected cases is also increasing.
 
There were obviously more passengers discussing the epidemic. One of the itineraries of the day was a 40-minute supermarket purchase. The passengers went to buy masks by accident. Han Xinyi's mother bought 30.
 
However, when he returned to the ship at 8 o'clock that night, Han Xinyue noticed that, except for a few passengers, most of them still did not wear masks. Domestically, the ship is temporarily safe. "
 
The cruise continued to sail, and the day when the Internet was lost again, the situation of pneumonia epidemic changed dramatically. At 2 am on January 23, Wuhan announced that the city's urban bus, subway, ferry, and long-distance passenger transportation will be suspended from 10:00, and the airport and railway station will be temporarily closed from the Han corridor. Zhejiang, Guangdong, and Hunan have also initiated first-level responses to major public health emergencies.
 
But on the ship, there were no special disinfection measures in those days. Han Xinyong said, "The basic cleaning in a room is usually dumping garbage, putting toilet paper, and even the carpet in the room has not been vacuumed."
 
Soon, the five-night-six-day trip was over. In the early morning of January 24, World Dream returned to Guangzhou Nansha Port. When leaving the cabin, all passengers, including Han Xinyi's family, wore masks. "Many ship staff also put on masks for the first time."
 
When we disembarked, the atmosphere suddenly became tense. Two ambulances were parked at the dock, and several medical staff wearing white protective clothing were walking around. Some staff sprayed disinfection water on the hands of each passenger and measured the temperature of some passengers. It ’s my turn, ”Han Xin said. At that time, everyone felt,“ It ’s really abnormal. ”
 
After disembarking, the passengers went home. Ms. Jiang's family in Zhaoqing, two mothers and daughters in Dongguan, a 65-year-old man from Zhuhai, and her family all drove home by themselves. The Han Xinyi family stayed in Guangzhou for a few days because of the ticket.


In the early morning of January 24, the "World Dream" arrived in Guangzhou. Two ambulances were parked on the Nansha Pier, next to medical staff wearing white protective clothing. Photo courtesy
 
Crew onset

 
Before the "World Dream" returned to Nansha Port, Guangzhou, more than one person had already experienced physical discomfort.
 
According to previous media reports, Nansha Customs stated that they received a report from the ship's doctor that Ms. Jiang from Zhaoqing had fever symptoms on January 20th. After taking antipyretics, the body temperature was re-measured at 37 ° C the next day, and she did not have a fever since then.
 
When she disembarked, Ms. Jiang underwent a new crown pneumonia investigation, but at that time she was not identified as abnormal. According to a written reply from the Propaganda Department of the Nansha District of Guangzhou to the reporter of the Beijing News, after the World Dream cruise ship docked on January 24, Nansha Customs conducted a temperature monitoring and medical inspection of all incoming passengers and crew, and fever in 18 patients was present. Passengers, 7 passengers with fever history on the voyage but normal body temperature at the time of entry (including Zhaoqing cases), 6 close contacts and key passengers reported by shipping agency companies conducted epidemiological investigations, medical investigations, and sample inspections. Results feedback New coronavirus nucleic acid test results were negative. "
 
However, according to the report from the Health and Health Bureau of Zhaoqing City, Ms. Jiang recurred with fever on the second day (January 25), was admitted to the hospital on January 31, and was diagnosed with New Crown Pneumonia on February 1.
 
More than one passenger experienced discomfort during the voyage. According to the Zhuhai Health Bureau, a 65-year-old male passenger from the Jinwan District of Zhuhai became ill on January 23. Due to the limited information, it is unclear what specific symptoms he had at the time and whether he was in Among the above 31 people.
 
After leaving the "World Dream" to return home, the Zhuhai man's body obviously did not recover. Two days later, he took a private car to the Zhuhai Hongqi Hospital for treatment, and then went to the Jinwan Hospital for treatment. He was rescued by 120 on February 2. The car was transferred to the fifth hospital of CUHK for isolation and treatment, and the diagnosis has been confirmed.
 
Wu Yilin, who returned to his hometown in Daao Town, Jiangmen, became ill on January 23. According to a later report from the Jiangmen City Health Bureau, in the early morning of January 23, Wu Yilin began to develop symptoms such as fever and fatigue. He walked to the outpatient clinic of Da'ao Health Center that night to see a doctor. He has been infusion in the outpatient injection room of the hospital for 5 days since then. He was admitted to a single room in the fourth floor of Da'ao Health Center at 8 pm on January 28th. No improvement for many days.
 
He was diagnosed with E.coli pneumonia on February 1 and has been transferred to Jiangmen Central Hospital for targeted isolation and treatment.
 
The briefing traced back in detail his 8-day journey from returning home from January 21 to hospitalization on January 28. Like countless young people returning home during the Spring Festival, he walked around to visit relatives and friends, visited the second aunt ’s house, and had lunch and dinner with the second aunt, the big cousin, the second cousin's family; and his sister's family for three; dinner At his uncle ’s new year, he chatted with 6 relatives in the same room; he met with many friends and fellows, and once took a friend home on a motorcycle; maybe he was not satisfied with his appearance, and he went to Jiangmen Department of Dental Surgery, Department of Former People's Hospital.
 
The report specifically mentioned that Wu Yilin did not wear a mask when gathering with family, relatives and friends.


On February 4th, Jiangmen City Health Bureau released the details of the latest confirmed case of New Coronary Pneumonia Wu Xlin, who worked as a part-time ground crew on the "World Dream" cruise ship.
 
Jiangmen City Health and Health Bureau informed that according to the results of the epidemiological investigation, 21 close contacts of Wu Yilin were temporarily identified. At present, the health department of Jiangmen City has all contacted these 21 close contacts. Among them, 18 close contacts have been separated and observed, and the relevant situation has been notified to the follow-up prevention and control headquarters of the remaining 3 close contacts.
 
Jiangmen New Crown Pneumonia Prevention and Control Headquarters appealed that contacts who are in the same period as Wu Yilin and in the same environment should report to the community and village where they are registered, and each community and village will report to the municipal health department and keep track of the registered personnel. Physical condition, or call the local epidemic prevention department for telephone registration and consultation for testing and consultation, and please isolate and observe for 14 days at home, and insist on taking temperature 2 times a day (1 time in the morning and 1 time in the afternoon).
 
On February 4, a staff member of the former People ’s Hospital of Wu Yilin told the Beijing News reporter that after receiving the news, “Dentists, radiologists, and faculty doctors who have been in contact with him have all accepted After the nucleic acid test, they were all negative. He stayed here for a short time. The contact has been for 13 days and the doctors have no symptoms. "
 
A Beijing News reporter called Wu Yilin at the Da'ao Health Center, who had been infused and hospitalized for 9 days before his diagnosis. A person in charge told the Beijing News reporter that Wu Yilin had asked him about fever and cough during his consultation. If there is any contact history in Hubei and Wuhan, "he said that he hasn't contacted outsiders much." The person in charge did not disclose whether there were any medical staff or infections in Daao Health Center.
 
A village cadre in Dongsheng Village, Da'ao Town said that the village began to publicize the prevention and control of the epidemic from January 20, and large-scale activities were canceled. The villagers were informed of the epidemic prevention and control through broadcasts, electronic screen scrolling prompts, and leaflets.
 
Regarding Wu Yilin's return, the village cadre stated that he knew Wu Yilin was usually working outside, but he did not have his contact information, and it was "unclear" when he would return to the village and leave.
 
After leaving the "World Dream" cruise, the mother and daughter from Dongguan were also diagnosed. According to the report of the Dongguan Municipal Health and Health Bureau, after returning to Humen's home, on January 24, the mother developed fever, muscle soreness and other symptoms and did not improve significantly after taking the medicine on her own; on January 26, her daughter developed cough symptoms. After being admitted to the hospital for isolation and treatment on February 2, they were transferred to the Ninth People's Hospital for treatment, and both have been diagnosed with new coronary pneumonia.
 
Ms. Jiang's family in Zhaoqing has also experienced a family-focused epidemic. According to Zhaoqing City Health and Health Bureau's report, in addition to Ms. Jiang, husband, and eldest son who had boarded the ship, Ms. Jiang's mother-in-law, father-in-law, and 3-year-old son were also diagnosed.
 
The Han Xinyu family was more fortunate. After more than ten days, they did not experience any discomfort.
 
During the three or four days of her stay in Guangzhou, she saw that the prevention and control of the epidemic was becoming more and more stringent. The subway and the airport were all equipped with thermometers, and the temperature should be measured when entering and leaving the station. The whole family is very alert, often washing their hands and wearing a mask as soon as they leave the hotel room. After returning to their hometown, they took the initiative to stay at home and isolate themselves as required.
 
On February 7, the Propaganda Department of the Nansha District Party Committee of Guangzhou responded to a reporter from the Beijing News that the cruise ship "World Dream" had landed on January 24, and it has been 11 days since then. The chance of personal infection is getting smaller and smaller, the masses don't have to panic too much, they can cooperate actively in accordance with the guidance of professional departments.


After Han Xinyu returned home, he still kept the bag on the cruise ship. Photo courtesy
 
Cruise suspension

 
After dropping off passengers from Guangzhou Nansha Port, World Dream returned to Hong Kong. Two days later, on January 26, the General Office of the Ministry of Culture and Tourism issued an "urgent notice on doing a good job in preventing and controlling the pneumonia epidemic of new coronavirus infection and suspending the business activities of tourism enterprises", saying that "from now on, national travel agencies and online Tourism companies have temporarily suspended their team travel and 'ticket + hotel' travel products. "
 
The Propaganda Department of the Nansha District Committee of Guangzhou responded to the Beijing News reporter that the "World Dream" was originally intended to depart from Nansha Port on January 26 with more than 3,730 passengers, of which about 200 were from Hubei. After coordination and communication between relevant departments and the cruise line, the cruise company canceled the voyage, and implemented a full refund or change of tickets for tourists who bought the tickets.
 
Xingmeng Cruise also issued a statement on February 2. In order to actively respond to the government's measures to curb the spread of the epidemic, it has suspended all its cruise ships in mainland China and suspended the movement of all Chinese employees since January 26. And replacement.
 
Not only Xingmeng Cruises, but also the Beijing News reporter found that there have been announcements from Royal Caribbean Cruises, Costa Cruises and other cruise companies, suspending some voyages from China's home port, and introducing a corresponding policy for refunds and changes.
 
However, although operations in inland China have ceased, the "World Dream" still sails in other regions.
 
Employee Xiao Ai (pseudonym) told the Beijing News reporter that at 9 am on January 26, the "World Dream" departed from Hong Kong and started the "Subic-Manila" voyage of 5 nights and 6 days. After a day of sailing at sea, "World Dream" arrived in the port of Manila in the Philippines on January 28, "the tourists basically disembarked to play", sailed from Manila in the afternoon, and returned to Hong Kong on January 31.
 
At 8 o’clock that night, the “World Dream” started non-stop weekend excursions again. It departed from Hong Kong at 8 o’clock in the evening and returned to Hong Kong early on February 2 after staying at sea for a day.
 
In the early morning of February 4th, when chatting with a reporter from the Beijing News, Xiaoai was already on the "Taiwan Tour" route. On February 2, the cruise departed from Hong Kong, passed through Keelung and Kaohsiung, Taiwan, and returned to Hong Kong on the 5th. Xiaoai said, "When docking at Kaohsiung Port on February 4, passengers were not allowed to disembark due to epidemic prevention work. We only left after a short stop."
 
With the emergence of many confirmed cases related to the "World Dream", prevention and control work on the cruise ship has been strengthened. Xiaoai said that since January 27, the ship has disinfected the inside of the ship. It is recommended that all staff wear masks, measure body temperature every day, and send disposable gloves to employees.
 
However, Xiaoai was still a little worried. The ship was crowded with people, and there were "a lot of elderly people who don't wear masks, but also elderly people." What she was most afraid of now was hearing a cough.
 
After ending the tour in Taiwan, "World Dream" returned to Hong Kong early on February 5. According to Radio Hong Kong reports, the staff of the Port Health Division of the HKSAR boarded the ship for sanitary quarantine. Before the quarantine work was completed, all crew members could not disembark without the permission of the Department of Health.


In the early morning of February 5, the "World Dream" arrived in Hong Kong, and employees watched the quarantine of cruise ships by the staff of the port health department of the SAR through the TV on board. Photo courtesy
 
The staff of the Port Health Department collected the health application forms of more than 1,800 passengers and more than 1,800 crew members on board, understood the symptoms, and performed a temperature test for each person. Preliminary information shows that 3 people claimed to have a fever but had a fever, and one of them was positive for influenza B. All 3 have been sent to a public hospital for isolation and a new pneumonia test. As of now, no results have been announced.
 
Xiao Ai told the Beijing News reporter that at the end of the night on February 4, the crew convened a meeting to notify the passengers that all passengers had to disembark after the quarantine was over. Currently, they are still waiting for results on board. Xiaoai said a little bit, "Now, I just want to know if these three will be diagnosed."